/
ÁSZF

ÁSZF

Általános Szerződési Feltételei a Magyar Pénzmúzeum és Látogatóközpontban történő rendezvények tartásáról

Az MNB-EduLab Kompetencia Központ Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság

Általános Szerződési Feltételei

a Magyar Pénzmúzeum és Látogatóközpontban történő rendezvények

tartásáról

Hatályos: 2024. szeptember 13.

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) az MNB-EduLab Kompetencia Központ Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (továbbiakban: Szolgáltató) üzemeltetésében és fenntartásában álló Magyar Pénzmúzeum és Látogatóközpont helyiségeinek bérletére és a bérelt helyiségekben történő rendezvény tartására vonatkozóan a felek jogait és kötelezettségeit határozza meg.

A Szolgáltató adatai

Cégnév: MNB-EduLab Nonprofit Kft.

Székhely és levelezési cím: 1122 Budapest, Krisztina körút 6-8.

Cégjegyzékszám: 01-09-386367

Bejegyző bíróság megnevezése: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Adószám: 29306934-2-43

1. Definíciók

Ajánlatkérőlap: a Szolgáltatásokra vonatkozó árajánlat megkérésére szolgáló nyilatkozat, amelynek a mintája a jelen ÁSZF 1. számú mellékletét képezi.
Bérlemény: a Pénzmúzeum azon helyisége(i) (Előcsarnok / Kávézó / Kiállítótér /Múzeumpedagógiai foglalkoztatóterem / Panorámaterasz / Panorámaterasz Kávézó ), amelye(ke)t a Megrendelő a Szolgáltatótól bérel a rendezvény ideje alatt.
Teljes Bérlemény: a Pénzmúzeum helyiségei: (i) Előcsarnok; (ii) Kávézó; (iii) Kiállítótér; (iv) Múzeumpedagógiai foglalkoztatóterem; (v) Panorámaterasz; (vi) Panorámaterasz Kávézó együttesen, amelyeket a Megrendelő a Szolgáltatótól bérel a rendezvény ideje alatt.

Előcsarnok (aula): a Pénzmúzeum 150 m2 területű előcsarnoka, amely max. 60 fő befogadására alkalmas.

Felek: a Szolgáltató és a Megrendelő együttesen.

Kávézó: a Pénzmúzeum földszintjén található 167,5 m2 területű kávézó helyiség, amely max. 45 fő befogadására alkalmas.

Kiállítótér: a Pénzmúzeum alagsorában, földszintjén, 1. és 2. emeletén található 819 m2 területű helyiség, amely max. 230 fő befogadására alkalmas.
Közvetített szolgáltatás: a Szolgáltató által vásárolt és a Megrendelő részére részben vagy egészben tovább értékesített szolgáltatás.
Megrendelő: minden természetes vagy jogi személy, aki a Szolgáltatótól a Szolgáltatást megrendeli.

Megrendelőlap: a Szolgáltatások megrendelésére szolgáló nyilatkozat, amelynek a mintája a jelen ÁSZF 2. számú mellékletét képezi.3
Múzeumpedagógiai foglalkoztatóterem: a Pénzmúzeum 2. emeletén található 35m2 területű helyiség, amely max. 20 fő befogadására alkalmas.
Kulturális Javak: az 1997. évi CXL. törvény 1.sz. melléklet sz) pont szerinti, a Pénzmúzeum területén őrzött, az élettelen és élő természet keletkezésének, fejlődésének, az emberiség, a magyar nemzet, Magyarország történelmének kiemelkedő és jellemző tárgyi, képi, hangrögzített, írásos emlékei, és egyéb bizonyítékai, a művészeti alkotások. A Kulturális Javak a nemzet egészének közös szellemi értékei.
Panorámaterasz: a Pénzmúzeum emeletén található 194m2 területű kültéri helyiség, terasz, amely max. 100 fő befogadására, és 76 fő leültetésére alkalmas.

Panorámaterasz Kávézó: a Pénzmúzeum emeletén található 50m2 területű kávézó, amely max. 28 fő befogadására és 16 fő leültetésére alkalmas.

Pénzmúzeum: a Szolgáltató üzemeltetése és fenntartása alatt álló Magyar Pénzmúzeum és Látogatóközpont, amely az 1997. évi CXL. törvény 37/A. § (7) bekezdés cd) pontja szerinti országos szakmúzeumnak minősül. Nyilvántartási száma: OSZ/IV/378-1/2024.
Rendezvény: a Megrendelő által megrendelt Szolgáltatások összessége, amelyet a Bérlemény területén nyújt a Szolgáltató a Megrendelő részére a Felek által meghatározott időpontban.
Szolgáltatás: a Megrendelő által megrendelt és a Szolgáltató által nyújtott Bérlemény

helyisége(i)nek bérbeadása és/vagy tárlatvezetés a Megrendelő rendezvénye ideje alatt, valamint a Közvetített Szolgáltatás.
Tárlatvezetés: a Szolgáltató által nyújtott azon szolgáltatás melynek keretében a Szolgáltató által megbízott Tárlatvezető vezetésével bemutatásra kerülnek a Pénzmúzeum őrzött Kulturális Javak vagy azok egy része.

Tárlatvezető: a Szolgáltató által megbízott személy, aki a Tárlatvezetést tartja.

Vendég: a Megrendelő által meghívott természetes személy.

2. Az ÁSZF hatálya
2.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan szolgáltatási jogviszonyra, beleértve a közvetített szolgáltatásokat is, amely a Szolgáltató és a Megrendelő között jön létre és amelynek tárgya a Szolgáltatás(ok).

2.2. A jelen ÁSZF visszavonásig hatályos és kiterjed minden létrejövő szolgáltatási szerződésre, valamint azok elválaszthatatlan részét képezik.

2.3. A jelen ÁSZF elérhető a www.penzmuzeum.hu weboldalon.4

3. A Szolgáltatási Szerződése létrejötte

3.1. A Megrendelő a Szolgáltatás igénybevételére vonatkozó megkeresését írásban, elektronikus úton a jelen ÁSZF 1. számú mellékletét képező Ajánlatkérőlapon küldi meg a Szolgáltató részére az alábbi címre: protokoll@penzmuzem.hu legkésőbb a rendezvény kezdő időpontját megelőző 15 munkanappal.

3.2. Az Ajánlatkérőlap tartalmazza: (i) a Szolgáltatás megnevezését; (ii) a Szolgáltatás jellegét;

(iii) a Bérlemény helyiségeinek megjelölését; (ii) a határozott idejű Szolgáltatás kezdő és végső időpontját; (iii) a kapcsolattartójának elérhetőségeit (név, email, telefon)és (iv) a Vendégek tervezett létszámát.

3.3. A Szolgáltató az Ajánlatkérőlapban foglaltakra tekintettel elkészített árajánlatát írásban elektronikus úton küldi meg a Megrendelő részére az Ajánlatkérőlap kézhezvételétől számított 5 munkanapon belül.

3.4. A Szolgáltató árajánlata tartalmazza annak időbeli hatályát (ajánlati kötöttség időtartamát), az eseményhez kapcsolódó szolgáltatási díj és az az alapján kalkulált előleg mértékét.

3.5. Az árajánlatban foglaltak elfogadásához, a Szolgáltatások megrendeléséhez a Megrendelő az árajánlatban megjelölt határidőig, a jelen ÁSZF 2. számú mellékletét képező Megrendelőlapot elektronikus úton megküldi a Szolgáltató részére a protokoll@penzmuzeum.hu email címre. A Szolgáltató a Megrendelőlap kézhezvételétől számított 3 munkanapon belül elektronikus úton küldi meg visszajelezését (visszaigazolás vagy elutasítás) a Megrendelőnek. A Megrendelőlap visszaigazolásával létrejön a Felek között a Szolgáltatások nyújtására vonatkozó Szolgáltatási Szerződés.

3.6. A Megrendelőlap a 3.2. pontban írt adatokon kívül tartalmazza továbbá: (i) a Megrendelő számla kiállításhoz szükséges adatait (név/elnevezés, lakcím/székhely, nem természetes személy Megrendelő esetén adószám), (ii) a Szolgáltató által adott árajánlat keltének megjelölését és iktatószámát és (ii) Megrendelő törvényes képviselője/meghatalmazottja képviseleti jogának igazolására szolgáló dokumentumokat (i.e. cégkivonat, aláírási-címpéldány/aláírás-minta, meghatalmazás).A Megrendelőlap aláírásával a Megrendelő kifejezetten elfogadja a jelen ÁSZF- et és annak mellékleteit.

3.7. A Szolgáltatási Szerződés, az ÁSZF, a megrendelés és az árajánlat irányadó nyelve a magyar nyelv.

3.8. A Szolgáltatási Szerződésben meghatározott határozott idő, azaz az igénybe vett Szolgáltatás időtartamának lejártával a jogviszony megszűnik a Felek között és abban az esetben sem alakul át határozatlan időtartamúvá, ha a Megrendelő a Bérleményt tovább használja és ez ellen a Szolgáltató sem tiltakozik.

4. Szolgáltatások

4.1. A Bérlemény bérbeadása körében a Szolgáltató a Megrendelő megrendelése szerint bérbe adja az alábbi helyiségeket külön vagy együttesen: Előcsarnok / Kávézó / Kiállítótér / Múzeumpedagógiai foglalkoztatóterem / Panorámaterasz / Panorámaterasz Kávézó .

4.2. A Catering szolgáltatás körében a Szolgáltató külső szolgáltatótól a Megrendelő megrendelése szerint igénybevett catering szolgáltatást változatlan formában, közvetített szolgáltatásként tovább értékesíti a Megrendelő részére. A Szolgáltató által javasolt catering más5 szolgáltató útján történő ellátását Megrendelő csak a Szolgáltató előzetes, írásbeli hozzájárulásával teheti meg.

4.3. A Tárlatvezetés szolgáltatás körében a Szolgáltató a Megrendelő megrendelése szerint az alábbi szolgáltatásokat nyújtja: az állandó és/vagy az aktulális időszaki kiállítás általános bemutatása magyar vagy angol nyelven, külön egyeztetés követően az állandó kiállítás kiemelt részeinek szakmai bemutatása.

5. Szolgáltatási díjak, számlázás

5.1. A Szolgáltatási díj a Szolgáltató árajánlata és a Megrendelőlapban foglaltak alapján, a Felek egyedi megállapodása szerint kerül meghatározásra. A Szolgáltatási díj tartalmazza a megrendelt Szolgáltatások ellenértékét, továbbá az esetleg igénybevett Közvetített Szolgáltatások díját is.

5.2. A Szolgáltatás nyújtásának előfeltétele, hogy a Szolgáltatási díj 20%-ának megfelelő összeget, mint előleget (a továbbiakban: Előleg) a Megrendelő a Szolgáltatási Szerződés létrejöttét követően a Szolgáltató alábbi bankszámlaszámára, banki átutalással teljesítse.

5.2.1. Bankszámlaszám: CIB Bank 10701324-72683426-51100005

5.3. Az Előleg összegéről a Szolgáltató a Megrendelés visszaigazolásával egyidejűleg díjbekérőt, az összeg beérkezését követően előleg számlát állít ki. Az Előleg összege a díjbekérőn feltüntetett időpontig esedékes.

5.4. A Szolgáltatás igénybevételét, azaz a Szolgáltatási Szerződés megszűnését követő 5 munkanapon belül a Szolgáltató a fennmaradó Szolgáltatási díjról számlát állít ki, és megküldi a Megrendelő részére. A Szolgáltatási díj a számlában feltüntetett időpontig esedékes. A Szolgáltatási díjat banki átutalással a Szolgáltató 5.2.1. pontban megjelölt bankszámlaszámára kell teljesíteni.

5.5. A Szolgáltatási díj és az Előleg megfizetése akkor minősül pénzügyileg teljesítettnek, amikor azokat a Szolgáltató számlavezető pénzintézete a Szolgáltató fenti bankszámláján jóváírta.

5.6. A Szolgáltatási díj és az Előleg utalásakor a Megrendelő köteles a Szolgáltató által kiállított díjbekérő sorszámát az utalás közlemény rovatában feltüntetni.

5.7. Amennyiben a Megrendelő a fizetési határidőt elmulasztja, késedelmi kamat fizetésére köteles minden késedelemmel érintett nap után, de legfeljebb 3 (három) napig. A késedelmi kamat mértéke természetes személy Megrendelő esetében a Ptk. 6: 48. § (1) bekezdése alapján a késedelemmel érintett naptári félév első napján érvényes jegybanki alapkamattal - idegen pénznemben meghatározott pénztartozás esetén az adott pénznemre a kibocsátó jegybank által meghatározott alapkamattal, ennek hiányában a pénzpiaci kamattal - megegyező mértékű késedelmi kamat; míg nem természetes személy Megrendelő esetében a Ptk. 6:155. § (1) bekezdése alapján a késedelemmel érintett naptári félév első napján érvényes jegybanki alapkamat – idegen pénznemben meghatározott pénztartozás esetén az adott pénznemre a kibocsátó jegybank által meghatározott alapkamat, ennek hiányában a pénzpiaci kamat – nyolc százalékponttal növelt értéke.

5.8. Amennyiben a Megrendelő Előlegfizetési késedelme a 3 (három) napot meghaladja a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatói Szerződéstől a Megrendelőhöz intézett egyoldalú jognyilatkozattal – minden további intézkedés nélkül – elállni. A Szolgáltató elállási jogának gyakorlása nem jelenti azt, hogy lemond az esetleges kárigényének Megrendelővel szembeni érvényesítéséről.6

6. A Szolgáltató jogai, kötelezettsége és felelőssége

6.1. A Szolgáltató kijelenti, hogy megfelelő felhatalmazással, a Közvetített Szolgáltatások esetében hatályos és érvényes szerződéssel rendelkezik a Szolgáltatások nyújtására.

6.2. A Szolgáltató kijelenti, hogy a Bérlemény az igénybe vett Szolgáltatás (a továbbiakban: igénybe vett Szolgáltatás vagy Rendezvény) időtartama alatt rendeltetésszerű használatra alkalmas.

6.3. A Szolgáltató kijelenti, hogy harmadik személynek nincs a Bérleményre vonatkozóan olyan joga, amely a Megrendelőt a Rendezvény ideje alatt a használatban korlátozza vagy megakadályozza, kivéve ez alól a jelen ÁSZF-ben a Pénzmúzeum őrzésére meghatározott cselekményeket.

6.4. A Szolgáltató jogosult a Bérlemény területén a Rendezvény időtartama alatt is ellátni a Pénzmúzeumban őrzött Kulturális Javak őrzését és azok biztonságának megóvásához szükségszerűen kapcsolódó cselekményeket. Ezen feladatainak ellátását a Megrendelő és/vagy a Vendégek nem korlátozhatják.

6.5. A Szolgáltató vagy megbízottja (pl.: biztonsági őr, a Tárlatvezető, stb.) jogosult a Rendezvény ideje alatt a Vendégeket a Pénzmúzeum házirendjének és a jelen ÁSZF rendelkezéseinek betartására felszólítani, amennyiben a Vendégek a Bérleményt nem rendeltetésszerűen használják. Ismételt felszólítás esetén a Szolgáltató vagy megbízottja jogosult a Rendezvényt félbeszakítani és leállítani. Ebben az esetben a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatási Szerződést egyoldalúan, azonnali hatállyal felmondani. A Szolgáltató ezen okból történő felmondása esetén a Megrendelő (kár)igényt nem támaszthat a Szolgáltatóval szemben, a Megrendelő a Szolgáltatási díj kifizetésére köteles.

6.6. A Szolgáltató jogosult a Rendezvényt és az egyes Szolgáltatásokat korlátozni, amennyiben a Bérleményben vagy a Pénzmúzeumban vis maior következik be, vagy amennyiben a Bérlemény vagy a Pénzmúzeum megrongálódik, megsemmisül, meghibásodik.

6.7. A Szolgáltató nem felel továbbá a Bérlemény használatában a Szolgálatónak nem felróható külső körülmények, például a Pénzmúzeum területén kívüli forgalomváltozás, útépítési munkálatok, útlezárás, zaj, szag, por, árvíz és egyéb katasztrófák által okozott vagy ezekből eredő hátrányokért. A fentiek irányadók a megfelelő áram-, gáz- és vízellátás, és egyéb szolgáltatások tekintetében is, amennyiben az ellátás hiánya a Szolgálatónak nem felróható.

6.8. A Szolgáltató a Vendégeknek a Bérlemény területére bevitt értéktárgyaiért felelősséget nem vállal.

7. A Megrendelő jogai, kötelezettségei és felelőssége

7.1. A Megrendelő kijelenti és tudomásul veszi, hogy a Pénzmúzeumban, amelyben a Bérlemény található, Kulturális Javak állnak megőrzés alatt és mint ilyenek felbecsülhetetlen eszmei értékkel rendelkeznek.

7.2. A Megrendelő jogosult a Bérleményt a Rendezvény ideje alatt rendeltetésszerűen használni, illetve a megrendelt Szolgáltatásokat igénybe venni.

7.3. A Megrendelő Szolgáltatási díj és Előleg fizetésére köteles.

7.4. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy kizárólag a Bérlemény kijelölt helyein tartózkodhat, illetve azokat használhatja.

7.5. A Megrendelő a Bérleményt kizárólag a Rendezvény céljára jogosult igénybe venni. A Bérleményt és/vagy a Kulturális Javakat és/vagy a Pénzmúzeum állagát semmilyen módon nem7 rongálhatja. Felel minden olyan kárért, amely a rendeltetésellenes vagy szerződésellenes használat következménye. A fentiektől eltérő használat esetén a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatási Szerződést azonnali hatállyal felmondani. A Szolgáltató ezen okból történő felmondása esetén a Megrendelő (kár)igényt nem támaszthat a Szolgáltatóval szemben, a Megrendelő a Szolgáltatási díj kifizetésére köteles.

7.6. A Megrendelő kizárólag a Szolgáltatási Szerződésben meghatározott Bérlemény használatára jogosult, a Pénzmúzeum bármely egyéb részét, kizárólag abban az esetben veheti igénybe, amennyiben erre a Szolgáltatótól írásban, előzetesen felhatalmazás kap és amennyiben az a Bérlemény megközelítéséhez feltétlenül szükséges.

7.7. A Megrendelő a Megrendelőlap aláírásával kifejezetten elfogadja a Pénzmúzeum házirendjét: https://www.penzmuzeum.hu/muzeumi-hazirend/ és adatkezelési tájékoztatóját:

https://www.penzmuzeum.hu/adatkezelesi-tajekoztato/

7.8. A Megrendelő kötelezettségei közé tartozik a Pénzmúzeumra vonatkozó házirend és adatkezelési tájékoztató megismerése, betartása és annak a Vendégekkel történő betartatása. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot an házirend és az adatkezelési tájékoztató saját belátása szerint időről időre történő módosítására, kijavítására vagy kiegészítésére.

7.9. A Megrendelő legkésőbb a Rendezvényt megelőző 48 (negyvennyolc) órával köteles leadni a Vendégek névsorát írásban a Szolgáltató részére. A Vendéglétszámot a Megrendelő ezen határidőig jogosult 10%-os mértékben megemelni. A 10%-os mértékű Vendéglétszám emelés esetén a Szolgáltató a Közvetített Szolgáltatásként igénybe vett Catering Szolgáltatási díjnak ezzel arányos mértékű összegére jogosult, azonban a Megrendelő nem érvényesíthet igényt, amennyiben a Szolgáltatás jellegéből adódóan a Szolgáltató nem képes ezen határidő alatt a Szolgáltatásokat szerződésszerűen teljesíteni a megemelt Vendéglétszámra tekintettel. A Szolgáltatási díj ilyen okból történő mérséklésére a Megrendelő nem jogosult.

7.10. A Megrendelő és a Vendégek Tárlatvezetés esetén kötelesek a Tárlatvezető utasításait

betartani.

7.11. A Megrendelő köteles a Szolgáltatót haladéktalanul értesíteni, ha a Bérlemény károsodásának veszélye fenyegeti.

7.12. A Megrendelő a Megrendelőlap aláírásával kifejezetten elfogadja a Pénzmúzeum munkavédelmi, tűzvédelmi, környezetvédelmi és egyéb hatósági szabályait (pl. zajkorlátozás), és az aláírással kijelenti, hogy megismerte és betartja, illetve a Vendégekkel betartatja azokat.

7.13. A Bérlemény területén a Vendégek biztonságáért a Megrendelő felel. A Megrendelő köteles kártalanítani és mentesíteni a Szolgáltatót a Vendégek biztonságáért való felelősséggel kapcsolatban a Vendégek részéről felmerülő igények alól.

7.14. A Megrendelő felelősséggel tartozik a Szolgáltató felé valamennyi, a Vendégek által okozott kárért.

7.15. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Bérleményben fotókat, illetve felvételeket az ott őrzött Kulturális Javakról kizárólag magáncélú felhasználásra készíthet, azonban közösségi média felületen vagy más nyilvános csatornán történő felhasználás kizárólag a Szolgáltató szóbeli vagy írásbeli előzetes jóváhagyása alapján engedélyezett. A Megrendelő ezen kötelezettségét a Vendégekkel is betartatja.

7.16. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Pénzmúzeumban biztonsági kamerarendszer működik. A biztonsági kamerarendszer elé a rendeltetésszerű működést befolyásoló vagy azt eltakaró berendezések, díszletek (pl. falak, léggömb) elhelyezése tilos.

7.17. A Rendezvény végeztével a Megrendelő a Bérleményt eredeti állapotban köteles a Szolgáltató részére visszaszolgáltatni. A Bérleményben vagy a Pénzmúzeumban bekövetkezett károkért felelősséggel tartozik.8

7.18. A Megrendelő jelen ÁSZF-ben foglalt kötelezettsége(i) és/vagy nyilatkozat(a) megszegése esetén felelősséggel tartozik.

7.19. A Szolgáltató jogosult a Megrendelő vagy Vendége által okozott kárát - a Ptk. szerződésszegéssel okozott kártérítés szabályai szerint - érvényesíteni a Megrendelővel szemben.

8. Tájékoztatás és kapcsolattartás

8.1. A Felek valamennyi hivatalos értesítést vagy más közlést elektronikus úton, írásban kötelesek megküldeni a másik fél részére. A Felek kapcsolattartójának személyében bekövetkezett változásról kötelesek haladéktalanul, de legkésőbb a változást követő 1 (egy) munkanapon belül írásban értesíteni a másik felet. A Felek a fél kapcsolattartójától származó értesítéseket, nyilatkozatokat a féltől származónak tekintik és a megjelölt kapcsolattartóval állnak kapcsolatban mindaddig, amíg a fél a másik felet a kapcsolattartó változásáról a fentebb felsorolt valamely módon nem értesíti.

9. A Szolgáltatási Szerződés módosítása, elállás

9.1. A Szolgáltatási Szerződés bármilyen módosítása kizárólag írásbeli alakban, a Felek erre irányuló egyező akaratnyilvánítása esetén lehetséges.

9.2. Többféle Szolgáltatás megrendelése esetén azok módosítására a Rendezvény kezdetét megelőző 5 munkanapon belül van lehetősége a Megrendelőnek.

9.3. A Megrendelőnek a Rendezvényt megelőző 2 munkanapon belül van lehetősége elállni a Szolgáltatási Szerződéstől. Ebben az esetben a Szolgáltató a Szolgáltatások díjának 60 %-ára jogosult. A meghatározott határidőn túli elállás, vagy a Rendezvényen történő meg nem jelenés esetén a Megrendelő a Szolgáltatási díj 100 %-át, mint meghiúsulási kötbért köteles kifizetni a Szolgáltató részére.

9.4. Elsősorban a Panorámaterasz bérlése esetén felmerülő, előre nem látható időjárási viszonyok okán Felek kijelentik, hogy amennyiben valamely külső objektív tényező vagy körülmény

(pl. időjárási körülmény) akadályozza a Szolgáltatási Szerződés teljesülését, úgy a Szolgáltatási Szerződésben foglalt határidő módosításáról közösen egyeztetnek és állapodnak meg. Az új határidők rögzítéséig a Szolgáltatási Szerződés teljesítése nyugszik.

9.5. Amennyiben a Megrendelő Közvetített Szolgáltatást is igénybevesz, a Szolgáltatási Szerződéstől történő elállása esetén a Megrendelő a Közvetített Szolgáltatásokat a Szolgáltatót terhelő mértékig köteles megfizetni.

10. A Szolgáltatási Szerződés megszűnése, megszüntetése

10.1. A Szolgáltatási Szerződés megszűnik a határozott idő (a Rendezvény) elteltével.

10.2. A Megrendelő a Szolgáltatási Szerződés megszűnésekor köteles a Bérleményt visszaadni.

10.3. A Szolgáltató jogosult a Szolgáltatási Szerződéstől elállni amennyiben a Megrendelővel

szemben felszámolási eljárás, vagy csődeljárás, végrehajtási eljárás indul vagy egyébként

fizetésképtelen, vagy amennyiben végelszámolás alatt áll.

10.4. Tekintettel arra, hogy a Szolgáltatási Szerződés határozott időre jön létre a Felek nem

jogosultak a Szolgáltatási Szerződés rendes felmondására.

10.5. A Szolgáltató jogosult a szerződést a Megrendelőnek megküldött írásbeli értesítésével

azonnali hatályú felmondással megszüntetni, amennyiben a Megrendelő ellen jogerősen9

felszámolási, csőd- vagy kényszertörlési eljárást indítottak vagy, ha a Megrendelő a cégbíróságnál

végelszámolási eljárás iránti kérelmet nyújtott be

10.6. A Szolgáltató bármely okból történő azonnali hatályú felmondási jogának gyakorlása

esetén a Szolgáltató jogosult az igazolt kárainak a megtérítését követelni a Megrendelőtől.

11. Vis maior

11.1. Amennyiben a Szolgáltatási Szerződés létrejötte után olyan rendkívüli, kivételes jellegű és előre nem látható, elháríthatatlan, a Feleknek fel nem róható és általuk nem ellenőrizhető külső körülmény és/vagy esemény merül fel, amely a Felek ellenőrzési körén kívül esik (vis major) abban az esetben a Felek egyeztetnek a Szolgáltatási Szerződés módosításáról, illetve fenntartásáról.

12. Adatkezelés

12.1. Az MNB-EduLab Kompetencia Központ Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság a Megrendelő adatait az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, illetve a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Rendeletének (2016. április 27.) előírásai szerint kezeli.

12.2. Szolgáltató a Szolgáltatási Szerződés teljesítése során tudomására jutott és rögzített személyes adatokat kizárólag a Szolgáltatási Szerződésben foglalt Szolgáltatások teljesítése céljából kezelheti és kizárólag ezen cél megvalósításához elengedhetetlen és feltétlenül szükséges mértékben.

12.3. Az adatvédelemre és az MNB-EduLab Kompetencia Központ Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság adatkezelésére vonatkozó részletes szabályokat a

https://www.penzmuzeum.hu/adatkezelesi-tajekoztato/ linken elérhető Adatkezelési tájékoztató

tartalmazza.

13. Panaszkezelés

13.1. Az MNB-EduLab Kompetencia Központ Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban is: Szolgáltató) protokoll@penzmuzeum.hu e-mail- címen áll a Megrendelők rendelkezésére panaszok esetén.

13.2. A Szolgáltató székhelye, a panaszügyintézés helye: 1122 Budapest, Krisztina körút 6-8., az ügyfélszolgálatának levelezési címe: 1122 Budapest, Krisztina körút 6-8., elektronikus levelezési címe: info@penzmuzeum.hu, weboldalának címe és telefonszáma https://www.penzmuzeum.hu/, +36 1 489 9871 vagy + 36 1 489 9872.

13.3. A Megrendelő a Szolgáltatónak a nyújtott Szolgáltatásokkal kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát írásban közölheti a Szolgáltatóval.

13.4. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató a beérkezését követően 30 (harminc) napon belül írásban érdemben megválaszolja, és a Megrendelőnek megküldi, elsősorban a Megrendelő által megadott e-mail-címre. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles. A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Megrendelőt írásban tájékoztatni arról, hogy10 panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Meg kell adni az illetékes hatóság, illetve a fogyasztónak minősülő Megrendelő esetén annak lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A Megrendelők panaszaikkal fogyasztóvédelmi ügyekben a területileg illetékes kormányhivatalokhoz fordulhatnak, a következő honlapon található elérhetőségeken:https://kormanyhivatalok.hu/.

13.5. A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület: a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Budapesti Békéltető Testület; székhelye: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99 III. 310.; telefonszáma: 06-01-488-2131; e-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu; honlap: bekeltet.bkik.hu. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztó (természetes személy Megrendelő) és a vállalkozás (jelen esetben Szolgáltató) közötti, a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy (fogyasztói jogvita) bírósági eljáráson kívüli rendezése. E célból a békéltető testület megkísérli a felek közötti egyezség létrehozását, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület.

14. Jogvita

14.1. A Szolgáltató és a Megrendelő törekszik arra, hogy a közöttük létrejövő Szolgáltatási Szerződéssel kapcsolatban közöttük esetlegesen felmerülő vitás kérdéseket vagy nézeteltéréseket elsősorban közvetlen tárgyalások útján, békés úton rendezzék. Ha a tárgyalások kezdetétől számított ésszerű határidőn belül a Szolgáltató és a Megrendelő nem képesek békés úton megoldani a vitás kérdéseket, a jogviták eldöntésére a Szolgáltató és a Megrendelő a pertárgytól és annak értékétől függően a Magyarországon hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bírósághoz fordulhatnak a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény szerint.

15. Titoktartás

15.1. A Szolgáltató tájékoztatja Megrendelőt, hogy a létrejövő Szolgáltatási Szerződés és annak eredményeként nyújtott Szolgáltatás keretében megismert, a Szolgáltató és a Megrendelő tevékenységéhez kapcsolódó minden olyan adat, tény, információ, stb. (a továbbiakban: adat) amelynek a nyilvánosságra hozatala, illetéktelenek által történő megszerzése vagy felhasználása a jogosult jogszerű pénzügyi, gazdasági vagy biztonsági érdekét sértené vagy veszélyeztetné – és amelyet jogszabály egyébként más titokfajtának nem minősít a Felek üzleti titkát képezik.

15.2. A Felek a közöttük létrejövő Szolgáltatási Szerződés teljesítése során megismert minden adatot, tényt, körülményt, információt üzleti titoknak, vagy know-how-nak tekintenek és az üzleti titok védelméről szóló 2018. évi LIV. törvény vonatkozó rendelkezései szerint korlátlanul titokban tartanak, így különösen nem teszik semmilyen módon megismerhetővé és hozzáférhetővé harmadik személy irányába, nem tehetik, nem közölhetik, át nem adhatják illetéktelen részére, nyilvánosságra nem hozhatják.

15.3. A Felek tudomásul veszik, hogy a titoktartási kötelezettség megsértésével okozott kárt kötelesek teljes egészében megtéríteni.11

15.4. A Felek tudomásul veszik, hogy az általuk vállalt titoktartási kötelezettség azon harmadik személyekre is kiterjed, akiket a Szolgáltatási Szerződés teljesítésébe bevonnak. A Felek kötelesek felhívni e személyek figyelmét a Szolgáltatási Szerződés részét képező jelen ÁSZF-ben foglalt titoktartási kötelezettségre, annak betartására, amelynek megtörténtét egymás részére bármikor igazolni is kötelesek.

15.5. A titoktartási kötelezettség a Szolgáltatási Szerződés megszűnését követően is időkorlátozás nélkül áll fenn, amennyiben jogszabály ettől eltérően nem rendelkezik.

15.6. A titoktartás alól kivételt képez az az eset, amikor valamelyik Fél jogszabályban előírt kötelezettségének teljesítése érdekében hozza nyilvánosságra a fenti adatok valamelyikét.

16. Szerzői jogok

16.1. A Pénzmúzeum területén lévő Kulturális Javak a szerzői jogi védelem alá tartoznak. Erre tekintettel az azokban bekövetkező bármely rongálás, eltorzítás, megcsonkítás, megváltoztatás vagy visszaélés a szerző személyéhez fűződő jogát sérti.

16.2. A Pénzmúzeum területén lévő Kulturális Javak, az ezekhez kapcsolódóan rendelkezésre bocsátott információk és dokumentumok, valamint a kiállításon és a Tárlatvezetésen/Előadáson elhangzó vagy megtekinthető szerzői művek a jogtulajdonosok kifejezett és előzetes írásbeli jóváhagyása nélkül harmadik személy által semmilyen módon nem használhatók, nem terjeszthetők, nem rögzíthetők és nem tehetők közzé.

17. Eltérés az ÁSZF-től

17.1. A jelen ÁSZF-től eltérni kizárólag írásbeli alakban, a Felek erre irányuló egyező akaratnyilvánítása esetén lehetséges.

18. Záró rendelkezések

18.1. A jelen ÁSZF-re, a Szolgáltatások megrendelésére és a Felek között létrejött Szolgáltatási Szerződésre a magyar jogot kell alkalmazni. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdések tekintetében a Ptk. rendelkezései az irányadóak..



PEM_ASZF_1sz_melleklet

pem-aszf-2sz-melleklet-megrendelolap